Saturday, February 16, 2008

Jawapan Periksa Yang melucukan

Berikut ialah satu salinan daripada skrip jawapan peperiksaan (boleh jadi Sejarah) oleh seorang pelajar (kemungkinan besar berbangsa Cina). Tidak dapat dipastikan dari negeri mana. Beginilah jadinya jika kurag persediaan menghadapi peperiksaan. : )

Bahagian A


1.Agama Islam memberikan banyak pengaruh terhadap masyarakat Melayu tradisional pada abad ke – 19. Pada abad tersebut masyarakat Melayu hidup dalam kegelapan. Kebanyakan masyarakat mengamalkan judi, riba dan melakukan banyak kesalahan seperti mencuri, merogol dan sebagainya. Kaum wanita pula dipandang hina dan
mereka tidak dapat mewarisi kebijaksanaan moyang mereka.

Setelah Agama Islam dipupuk. Penganut agama Islam mengenal sistem tenaga nasinal. Iaitu sebuah penjana kuasa elektrik yang memberikan masyarakat Melayu lampu. Dengan adanya cahaya dari lampu, masyarakat Melayu tidak
akan hidup dalam kegelapan. Perlakuan seperti zina, riba, judi dan sebagainya tidak dilakukan lagi kerana mereka malu adanya tiang lampu di merata-rata yang menyuluh tingkah laku mereka. “In English, they are too shy to do tat stuff in the light. Scared people see ma. Stupid.”

Mereka akhirnya dapat belajar kerana mempunyai lampu meja dan ini menjadikan mereka bijak. Mula-mula mereka mengambil UPSR, kemudian PMR, SPM dan akhirnya STPM. Banyak telah
pergi ke Universiti Cahaya Langit kerana di sana terdapat lampu untuk pelajaran mereka.

Perempuan tidak lagi dipandang hina kerana setelah ada cahaya, “Men felt shy because their body are different”. 1 bolt 1 nat. really tiu lo. Adanya elektrik, mereka tengok filem cerita pokemon dan digimon.

Akhirnya mereka berjaya membina balik ampangan yg roboh itu dengan jentera berkuasa tinggi.



Bahagian B


7.Pada masa kegemilangan China dan Jepun, ??? mereka mengamalkan kepentingan fahaman Confucius di China dan agama Shinto di Jepun.

Agama Confucius ini memang “confusing” entah bila bila masa mahu makan dan entah bila mahu bertapa. Let me explain k!?
Sebelum adanya ajaran Confucius, dunia di China adalah huru-hara. Kerana raja syaitan dunia akan dilahirkan dan memusnahkan dunia. Dengan itu, Dewa mengarahkan Senzo untuk mendapatkan kitab suci Confucius untuk mengalahkan raja syaitan. Tetapi perjalanannya susah sehingga awek iblis yg cantik menggodanya. Dia terpaksa mencari pengikut untuk membantunya. Iaitu ???? Monyet, Babi, Kuda dan Hantu Air.
Setelah mendapatkan kitab suci, raja syaitan dikalahkan.
Dan semua orang memahami ajaran Confucius walaupun sangat “confusing” kalau tidask raja syaitan akan muncul semula.

Ajaran Shinto pula datan dari Tom Cruise. Dia ini seorang askar, generallah ??? ??? pangkatlah 4 get liau. Dia mahu kill all the stupid Japanese because they samurai all so lazy steal stuff. Tetapi kena tangkap dan diberi fahaman samurai.
Selepas dilepaskan dia tak mau balik pula kerana ada awek cantik ma. Lepas itu dia pun feng huet chai lo. His people want to kill him pun tak jadi. Ini telah tersebarnya Shinto.

No comments: